Den stora matdagen

Har precis kommit tillbaka till kontoret efter en lunch på Den stora matdagen, ett event anordnat av Hill & Knowlton där företag får visa upp sig samtidigt som journalister, bloggare med flera får lyssna på föreläsningar om kommande trender i livsmedelsbranchen.

Jag lyssnade på föreläsningen ”Framtidens trender inom konsumentbeteenden, detaljhandel och livsmedel” från bas – där man pratade om den nya konsumenten som är kunnig, kritisk och aktiv.Vi lyssnar mer på kollegor och vänner än på auktoriteter, och vill gärna välja själva. De visade också på nya sidor, bland annat Yelp där konsumenter recenserar restauranger och dylikt, och du får det rakt ner i din telefon. Finns dock inte i Sverige (än!).

Det pratades även kort om livsmedelstillsatser, och jag önskar att jag hade kunnat stanna och lyssna på eftermiddagens föreläsning om innehållet i våra livsmedel – en diskussion som vi verkligen inte har hört slutet på än!

Lunchen stod Svenska Kocklandslaget för, och den var god, om än något kladdig! Ett stort tack till Tastecasting Sverige för inbjudan.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: